II семестр - 9 клас. ГЕОМЕТРІЯ (урок №2)
І тиждень карантину
9 клас
Геометрія
Тема:
Многокутники. Правильні многокутники. Сума внутрішніх кутів многокутника
Шановні
учні!
Сьогодні на уроці ви повинні ознайомитися з поняттям многокутника, елементами многокутника, а також розглянути теорему про суму внутрішніх кутів довільного n-кутника.
Фігури, що мають рівні сторони та кути, здавна зачаровували
людину досконалістю форми і таємничістю, яка завжди супроводжує
досконалість. Такі фігури обожнювали, приписуючи їм магічні та навіть
цілющі властивості.
Многокутники
з рівними сторонами й кутами прикрашали фамільні герби середньо вічних можновладців,
обиралися символами таємних товариств, а дослідженню властивостей цих
многокутників присвячували свої роботи найвидатніші математики минулих часів.
Вивчення
правильних многокутників нерозривно пов’язане зі знаходженням довжини кола і
площі круга. Недарма однією з класичних задач геометрії вважається задача про
квадратуру круга — побудова квадрата, площа якого дорівнює площі даного круга. І
хоча неможливість такої побудови за допомогою циркуля й лінійки вже давно
доведено, вираз «квадратура круга» і сьогодні вживається для характеристики
вкрай складних задач, що не мають розв'язку.
У процесі подальшого вивчення геометрії властивості правильних многокутників допоможуть розкрити секрети одного з найцікавіших
геометричних перетворень — симетрії. А згодом, розглядаючи фігури
в просторі, ви познайомитеся з тривимірним аналогом правильних
многокутників — правильними многогранниками.
Скажіть “Чому
можна дивуватися дивлячись на світ?”
Чому бджоли
“вибрали “ собі для комірок на сотах форму правильного шестикутника?
Скажіть, будь
ласка, а де людина може використовуючи властивість правильних
многокутників, покривати площину без просвітів ?
Англійський
математик і фізик Роджерс Пенроуз винайшов мозаїку в 1974 р., яка дозволяє з
допомогою всього лише двох видів плиток доволі простої форми замостити безмежну
площину узором, який ніколи не повторюється.
Я сподіваюсь, що переконала вас в необхідності вивчення
даної теми.
А тепер прослухайте,
будь, ласка, два відеоуроки, зробіть конспект.
Домашнє завдання:
- прослухати запропоновані уроки;
- зробити конспект;
- вивчити параграф 2 пункт 6;
- письмово дати відповідь на запитання 9-11 (ст. 55).
Комментарии
Отправить комментарий